I samarbete med Resumé följer Xtreme varumärkesutvecklingen för samtliga varumärken inom ramen för nedanstående branscher som ingår i tävlingen.
För att kvalificera sig till tävlingen måste varumärket ha nått 2 % spontan kännedom i Sverige. De varumärken som kvalificerar sig, tilldelas ett index baserat på hur många som föredrar varumärket (3p), kan tänka sig varumärket (2p) och kan se någon unik fördel med varumärket (1p).
Vinnaren utses bland de tre varumärken som haft bäst utveckling i sitt index under det gångna året. För att kunna jämföra mindre varumärken med större, jämförs varje varumärke med en, för sin storlek ”normal” utveckling.
Xtreme är experter på varumärkesutveckling och kreativa undersökningar. Innanför våra väggar testas nya teser mot gamla sanningar, här möter nya medier traditionella – och här ser vi över köpprocesser och modeller med hjälp av lättöverskådliga system vi själva utvecklat. Det är helt enkelt här vi levererar ”Business Insight”.
Blir du nyfiken på att veta mer om hur vi kan hjälpa dig eller veta mer hur tävlingen gått till? Ta gärna kontakt med oss så rätar vi ut eventuella frågetecken.